مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به سوال بازارکار: یک میلیون و چهار صد هزار نفر در قالب طرح زنان خانه دار و کار دانشجویی بیمه شدند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یک میلیون و چهار صد هزار نفر در قالب طرح زنان خانه دار و کار دانشجویی بیمه شدند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یک میلیون و چهار صد هزار نفر در قالب طرح زنان خانه دار و کار دانشجویی بیمه شدند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یک میلیون و چهار صد هزار نفر در قالب طرح زنان خانه دار و کار دانشجویی بیمه شدند.

به گزارش بازارکار، میرهاشم موسوی میرهاشم موسوی روز یکشنبه (۱۸ تیرماه) در نشستی خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) و به منظور تشریح اقدامات و دستاورهای این مجموعه طی یک سال اخیر در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: امروز سازمان تأمین اجتماعی با بیش از ١٨ نوع خدمت کلان در دو بخش اساسی بیمه‌ای و درمانی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی به افزایش یک میلیون و ٩٢٠ هزار نفری جمعیت تحت پوشش این سازمان در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: اثر مالی این عدد در صندوق سازمان، ماهانه بالغ بر هزار میلیارد تومان است.

موسوی افزود: حکمرانی این سازمان نیز براساس اسناد بالادستی و در قالب توانمندسازی انسانی جهت تحقق عدالت اجتماعی است.

وی به بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده توسط این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این اسناد بالادستی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بود که دشواری‌های این حوزه و راه‌حل‌های مواجهه با چالش‌ها را مشخص و سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری را جهت‌دهی کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در سال ١۴٠٠، یکی از چالش‌های اساسی این سازمان ناپایداری منابع بود که در کنار استقراض بی‌رویه (١٠۶ همت) برابر با ۴.٢ بود.

وی تصریح کرد: بازنشستگی‌های پیش از موعد نیز که به مفهوم خروج نیرو در حوزه کسب‌وکار بود، از دیگر چالش‌های این صندوق بازنشستگی به‌شمار می‌رفت. متناسب با تغییر و تحولات جمعیتی امید به زندگی به ٧۵ سال افزایش یافت و از برخی فرصت‌های ارزنده هم به‌درستی استفاده نشد.

موسوی عدم اصلاحات ساختاری، پایین بودن نرخ بازدهی و افزایش هزینه‌ها در برخی بخش‌های مختلف مجموعه را از دیگر معضلات سازمان برشمرد و افزود: مداخلات غیرحرفه‌ای در حوزه اقتصادی از جمله شستا و برخی از مداخلات سیاسی و انتصابات غیرمرتبط نیز در آغاز مدیریت جدید، از دشواری‌های پیش روی مجموعه بود.

وی تأکید کرد: بر این اساس هشت هدف راهبردی جزو اولویت‌های تأمین اجتماعی قرار گرفت و توسعه پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه مطابق با اصل ٢٩ قانون اساسی (که نقشی راهبردی در تأمین منابع مالی سازمان نیز ایفاء می‌کرد) در دستور کار سازمان قرار گرفت. امروز برخی از کشورها با هشت میلیون نفر جمعیت، ٢٠ درصد از آحاد جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما خدمات سازمان تأمین اجتماعی در ایران به فرزندان و نوادگان و… نیز ارائه خواهد شد.

موسوی ادامه داد: از فرصت‌های جمعیتی باید استفاده شود، اکنون نیز ۶ میلیون نفر جمعیت هدف تحت پوشش وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته و ماقبل آن، سازمان تأمین اجتماعی با ١٠۶ هزار میلیارد تومان ابربدهکارترین مجموعه به سیستم بانکی کشور شناخته می‌شد، اما با تعامل مثبت سازمان با دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی بالغ بر ١٧٠ هزار میلیارد تومان تعدیه بدهی انجام شد. شرکت‌های زیان‌ده از سازمان گرفته شد و شرکت‌های موثر با بازدهی بالا در اختیار تأمین اجتماعی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه این مجموعه در آغاز مدیریت جدید، ٢۵ هزار میلیارد تومان تأمین سود تسهیلات گرفته‌شده را نیز باید پرداخت می‌کرد، گفت: ایجاد ۴۶ همت افزایش سرمایه برای بانک رفاه نیز از اقدامات حائز اهمیت سازمان طی یک‌سال اخیر است.

وی با اشاره به توسعه کیفی و کمی خدمات، ادامه داد: اکنون در حوزه درمان روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار خدمت درمانی ارائه می‌شود که ٢٨ درصد به‌صورت مستقیم و ٧٢ درصد در قالب غیرمستقیم و خریدهای راهبردی است.

۲۶ هزار کارگاه از فرصت بخشودگی جرائم  بیمه ای استفاده کردند

موسوی تاکید کرد: پرداخت غرامت ایام بارداری با تاکید بر سیاست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده افزایش یافت. ما ۱۵ هزار میلیارد تومان حمایت از بیمه بیکاری نیز داشتیم و امسال مجوز بخشودگی جرایم بیمه‌ای در راستای رونق تولید بسیار صادر شده و ۲۶ هزار کارگاه از فرصت بخشودگی جرائم بدون محاسبه سود و با تقسیط منصفانه استفاده کردند.

وی گفت: در موضوع طرح دارویار ما باوجود تحمیل هزینه بیشتر، پرداخت کل بدهی‌های قبل از خرداد ماه به داروخانه‌ها تصفیه کردیم و ۴۰۰ قلم دارو به لیست اقلام تحت پوشش بیمه اضافه کردیم. همچنین بحث داروهای ناباروری را نیز تحت پوشش قرار دادیم. همچنین چهار هزار میلیارد تومان در این حوزه اختصاص دادیم.

موسوی تاکید کرد: سالانه ۱۶۰ میلیون مراجعه به صورت هوشمند داشتیم که ۴۴ میلیون خدمت غیرحضوری از فرآیند سامانه هوشمند غیرحضوری را پاسخ می‌دهیم که این باعث می‌شود هزینه‌های سازمان به شدت کاهش یابد. نسخه الکترونیکی نیز طرح خوبی بود که شروع بسیار خوبی داشت و در دوره قبل بیش از ۵۰ درصد پوشش داشت که اکنون به حدود ۹۸ درصد پوشش رسیده است. مشاوره ۱۴۲۰ ما نیز هفت میلیون و پانصد هزار مورد مشاوره ارائه داده است.

۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی تسویه شد
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: طی دو سال گذشته ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی تأمین اجتماعی از سال ۹۳ تا به حال، تسویه شده است.

میرهاشم موسوی افزود: با وجود کاستی‌ها، اتفاقات بزرگی پس از پیروزی انقلاب رقم خورده است که باید به عنوان جهاد تبیین به آن‌ها پرداخته شود.

وی تصریح کرد: از کل جمعیت ۳۴ میلیونی در سال ۵۷ تنها حدود ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی بودند، که به برکت انقلاب بالغ بر ۷۳ درصد جمعیت ۸۵ میلیون نفری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

موسوی با بیان اینکه قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست، خاطر نشان کرد: آنچه برای پوشش درمان اتفاق افتاده، پوشش ۱۰۰ درصدی مردم در رابطه با درمان است.

۴۶ هزار نفر کادر پزشکی و درمانی در تامین اجتماعی خدمت می کنند

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور  با اشاره به اینکه نظام جامع منابع انسانی و تامین نیروی انسانی در سازمان تامین اجتماعی حاکم است در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار گفت: ۴۶ هزار نفر کادر پزشکی و درمانی در تامین اجتماعی خدمت می کنند.

وی با تاکید بر حفظ و نگهداشت کادر درمان در کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۵۰۰ نیرو از سوی سازمان در این مراکز جذب شد و امسال نیز همین میزان جذب نیروی کادر درمان توسط این سازمان ادامه خواهد داشت.

موسوی به با اشاره به اتقاقات خوب در حوزه درمان گفت: برای  حفظ و نگهداشت نیرو های کادر درمان، فوق العاده ویژه کادر درمان در سال گذشته به نتیجه رسید و امسال نیز تلاش می کنیم نیروهای پشتیبانی نیز از این شرایط بهره مند شوند. همچنین برای پزشکان در جذب نیروی جدید و نگهداشت نیروی متخصص بحث نظام پرداخت پزشکان بزودی ابلاغ می شود.

تبدیل وضعیت نیروی درمان کادر درمان تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور  با اشاره به ضرورت حفظ نیروی متخصص در کشور گفت: تبدیل وضعیت نیروی درمان کادر درمان تامین اجتماعی نیز در راستای حمایت از حفظ و نگهداشت منابع انسانی انجام شده است.

ثبت نام ۵۳ هزار دانشجو در راستای سوابق کاری

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: یک میلیون و چهار صد هزار نفر در قالب طرح زنان خانه دار و کار دانشجویی بیمه شدند.