رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم

آمار ایجاد یک میلیون شغل را قبول ندارم

عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم گفت: به عنوان نماینده مردم هر جا می روم با جوانان بیکار مواجه می شوم و مهمترین مشکل جوانان در شور بیکاری و بحث ایجاد اشتغال است. رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم گفت: بدهی انباشته دولت‌ها به صندوق تامین اجتماعی، ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است. به […]

عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم گفت: به عنوان نماینده مردم هر جا می روم با جوانان بیکار مواجه می شوم و مهمترین مشکل جوانان در شور بیکاری و بحث ایجاد اشتغال است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم گفت: بدهی انباشته دولت‌ها به صندوق تامین اجتماعی، ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش بازارکار؛ علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری در حاشیه هشتمین همایش ملی کار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای اولین بار در ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه آمده است بدهی دولت به تامین اجتماعی ۲۶۰ هزار میلیارد تومان است که دولت‌ها مکلفند هر سال رقمی را در بودجه برای پرداخت بدهی خود پیش‌بینی کنند.وی گفت : این مطالبات از دولت برای صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد است.

بابایی در مورد آمار ایجاد سالی یک میلیون شغل نیز گفت: من این آمار را قبول ندارم و واقعیت جامعه آن را تأیید نمی‌کند، به عنوان نماینده مردم هرجا می روم مهمترین مشکل جوانان بیکاری و ایجاد اشتغال است.

علی بابایی کارنامی (رئیس فراکسیون کارگری مجلس) اظهار کرد: در مجلس یازدهم اجحاف‌هایی در حق کارگران و بازنشستگان صورت گرفت که تمایل به باز کردن آن ندارم.

وی افزود: رهبر انقلاب مطالبه جدی امنیت شغلی را مطرح کردند. ما فقط در این حوزه از کارفرما نباید مطالبه داشته باشیم بلکه از سیاستگذاری دولت هم باید توقع داشته باشیم.

بابایی کارنامی با اشاره به این موضوع که کاریابی‌ها در استان‌ها تعطیل شده است، اظهار کرد: ما خروجی چندانی از جلسات و همایش‌ها نمی‌گیریم بلکه از عمل و اقدام نتیجه می‌گیریم. ما توافق کردیم که فراکسیون تعاون، کارگران و بازنشستگان را ادغام کردیم که فراکسیون بزرگی شکل گرفت که امیدواریم در مجلس جدید نقش خوبی ایفا کند. اولویت ما نیز ارتقای روابط کار در ایران است و همه نمایندگان نقش جدی باید در این زمینه ایفا کنند.

وی در پایان از فعالان کارگری بابت پیگیری‌های ایشان از سه جانبه گرایی تشکر کرد.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی: برنامه های خود را به طور مکتوب به وزیر کار ارائه می کنیم

شهرام محمدی رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی نیز ضمن تسلیت حادثه سقوط بالگرد و شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت گفت: برنامه مکتوب خود را درباره اجلاس بین المللی کار و نیز درباره جمع بندی این همایش را به وزیر محترم کار ارائه خواهم داد.